woensdag 10 november 2010

Een nieuw begin

Een nieuwe kleur voor een nieuw begin. Een nieuw uitzicht op een ander leven. Het is hetzelfde leven, maar dan op een andere plek in een andere sfeer met een ander gevoel.
Ik woon hier nog maar een week en ik voel de rust al op me neerdalen. Het tempo is hier anders. Het is minder druk om mij heen. Op straat, in de winkels, in de ogen en de stemmen van de mensen. Voor ik het weet is het minder druk in mij.
Groningen en zijn bewoners zijn niet stug en gesloten. De lucht en het landschap zijn ruimer dan waar dan ook en de mensen benaderen mij met een openheid die ik in al die jaren in de Randstad volledig ontwend was. Alsof ik al die tijd al hier woonde. Alsof ik nooit ben weggeweest.
Blij en verrast glimlach ik naar al die vreemden en ben steeds een beetje verbaasd als keer op keer iedereen 'hoi' tegen mij zegt. Overal. Altijd.

9 opmerkingen:

Jasper H. zei

Weer in Groningen? Da's leuk! Welkom terug!

Maz zei

Jasper H.? Jasper H.! Ja maar..hoe..waar..wie..? Hoi! Leuk!

Jasper H. zei

Hoi! Mailen? Mijne: voornaamachternaam@home.nl

Leuk je weer 'gevonden' te hebben.

Impa zei

Wat een mooie, nieuwe, Groningse layout. En wat een stunning uitzicht!

Heerlijk dat je ook weer in Grunn bent komen wonen. En dank je wel voor een hartverwarmend betoog voor de rust en openheid van Groningers. Ik ervaar precies hetzelfde na 16 jaar Utrecht.

Noodles zei

ik ben bijna 'om', ga zo door ;-)

Maz zei

@Impa: glad you like it!

@Noodles: als ik nou nog muffins in de aanbieding gooi, komen jullie dan ook hier wonen?

pepperfly zei

Ik heb sinds anderhalf jaar ontzettend veel Groningse collega's. I luv them. Niks te stug. Precies goed!

Veel geluk in je nieuwe woonplaats...enjoy!

Anoniem zei

Wat een prachtig plaatje boven aan je blog.
De Groningse boerenkool was heerlijk!!!
He_He

esther zei

Ik kan hetzelfde zeggen, als Randstedeling eigenlijk alleen maar open ontvangen in Drenthe. Wat fijn voor jullie, de blijdschap straalt uit elk woord dat je schrijft!