zondag 27 februari 2011

In blijde verwachting

1.Is dit een....?
Onze tuin is in blijde verwachting van de lente. En wij ook.

Hier en daar steekt er al iets de kop op, groene sprietjes tussen het dorre dode winterafval. Ik laat het liggen zodat de nachtvorst die af en toe nog langskomt, de nieuwe lootjes niet kapot maakt. Ik moet wel oppassen waar ik mijn grote laarzen neerzet, anders doe ik het zelf.

2. En dit, dit is duidelijk een...?

Ik heb geen idee wat er zich onder die hopen bladeren, stengels en takken zich aan het voorbereiden is om omhoog te komen, zich te laten zien. Laat staan, trouwens, dat ik weet wat ik er mee moet. Dat is het spannende. Voorlopig maar niks. Laat maar komen, laat maar groeien.


3. De onmiskenbare...?

Nu de prijsvraag: Wat is dit? Wat gaan deze plantjes worden? Hoofdprijs: een geheel verzorgd weekend tuinieren in Onderdendam.

4. Dit moet toch wel een....?






12 opmerkingen:

Impa zei

Longkruid!
Winterakonietje?
Ehm... die roze weet ik niet.
En de vierde... Sleutelbloem?

Hmm, dat wordt geen prijswinnaar. Mag ik toch komen tuinieren?

Rubato zei

Die witte lijkt me kerst......
ben de naam kwijt.

Rubato zei

Helloborus?????

Simone, die er ook één heeft staan zei

ja, een kerstroos!

De Theepot zei

Ik kan het mis hebben maar volgens mij is de vierde: weigelia

pepperfly zei

Voor mij geen tuinweekend: ik weet er géén!!! (Wat waarschijnlijk komt door mijn fruitpassie, waardoor de tuin vol staat met eetbaar groen (en kleur)...wat ik dan wèl weer herken. ;-) )

Maz zei

@Impa: jij mag altijd komen tuinieren.
@Rubato: 3 is volgens mij inderdaad een Helleborus.
@Simone: Welkom hier! enneh, de kerstroos staat nog in de vensterbank.. is dit er ook een?
@De Theepot: nr 2 is wel geel ja. Hahaha.
@Pepperfly: fruit komt nog! Het is dat we weten welke de appel en de peer en de druif is, maar wacht maar. Dat fruit komt nog.

Maz zei

@allen: na grondig googelen ben ik er bijna uit:
1. Longkruid
2. Winterakoniet
3. Helleborus (hebben we ook in het paars)
4. Weigelia? Ik weet het nog niet helemaal zeker.
Impa, Rubato en de Theepot zijn van harte welkom om een weekend geheel verzorgd te komen tuinieren.

Rubato zei

Samen met A. kom ik graag een dag tuinieren.

Maz zei

@Simone: Excuses! Ik heb inmiddels geleerd dat een Helleborus een kerstroos is. In mijn vensterbank staat een kerstSTER uiteraard.

esther zei

Ik zou het niet weten, maar kom de tuin graag een keer bewonderen! :-)

Maz zei

@esther: ok, dan kom jij op tuincursus "raad je plantje". (samen met mij, want ik weet ook niks)(van planten)