maandag 6 juli 2009

Voor m'n kiezen

Grrrr, ik heb kiespijn. Gelukkig ben ik geen boer want er valt helemaal niks te lachen. Dat doet alleen maar pijn. Mijn linker-onder-verstandskies heeft het idee opgevat om door te willen breken. Of althans, de indruk te wekken dat hij door gaat breken. Want je zult zien dat hij zich over een paar dagen bedenkt. Mij eerst pijnigen en lastig vallen en dan denken:
"Och."
"Laat maar."
Alsof het niets is!
Het tandvlees dat eroverheen zit is gezwollen en rauw en zit steeds tussen de andere kies en mijn wang. De kies zelf is aan het werken. Ik voel em niet bewegen, maar wel steeds dattie bewogen heeft. Alsof ik een enorme klap op mijn bek heb gehad. Nu weet ik niet hoe dat voelt, want dat heb ik nog nooit meegemaakt, maar ik heb zo een idee. Helemaal tot rechts voel ik het. En als ik erop druk doet het pijn.
Ik heb al mijn verstandskiezen nog en geen daarvan is doorgebroken (O, vandaar.... Ja. Vandaar. Ha. Ha.) Mijn tandarts zegt dat het geen probleem is want ik heb een ruime kaak. Een grote bek bedoelt ze gewoon. Weet ik heus wel. Maar daar heb ik nu dus helemaal niks aan.
Kauwen doet zeer, slikken doet zeer, praten doet zeer en lachen doet zeer. Wat moet ik dan nog doen? Met een neutraal gezicht zitten zwijgen en omkomen van de honger en de dorst? Lekker gezellig. Ik kan niet eens hardop klagen. Het is heel erg. Dan maar een logje schrijven. Dat kan zonder gezichtsuitdrukking en zonder geluid. Als ik jullie toch niet had....

3 opmerkingen:

Impa zei

Niet praten, kauwen, slikken en lachen dus. Even denken. Op bed gaan liggen en je man de massageolie aanreiken, gaat dat wel? Of met je voeten omhoog op het balkon en dan koude, witte wijn door een rietje?

Sterkte, meid. Wat een akelig verhaal.

quirk zei

Oww meissie!
Wat vervelend!
Ik zou ze er meteen allemaal uit laten halen. Je kan er maar vanaf zijn. Is ook niet leuk, maar dan ben je er wel vanaf.
Sterkte!

Maz zei

@Impa: die man van mij is te grappig. Ik moet steeds heel hard om hem lachen. Kan hij ook niks aan doen, maar het doet wel pijn. Ik zal jouw suggesties eens voorstellen.