dinsdag 18 augustus 2009

Maz weet het niet meer

Verdikkeme. Gisteravond in bed had ik er één. Een heel leuk stukje. Echt een heel leuk stukje. Dat weet ik nog heel goed. Het had een mooie opbouw, met een inleidend begin en dan een perfecte zin die de clou precies pakt. Een hele grappige, want ik moet er nu nog om lachen. Ik had zelfs al een titel. Het zou "Hahahahaha" gaan heten. Ik weet nog dat ik me afvroeg of dat wel een geschikte titel zou zijn.

Er is één probleem. Ik heb geen idee meer waar het stukje over ging. Echt niet. Keine blasse Ahnung. Over de vakantie misschien, of over bruiloften. Of gewoon over iets heel algemeens waar ik op dat moment aan moest denken. Maar ik weet het niet meer. Wat ik ook doe om er achter te komen. En ik weet wat u gaat zeggen. Leg dan ook een blocnote en een pen naast je bed. Dan kun je het meteen opschrijven. Maar daar heb ik nooit zin in. Dat komt omdat ik 's avonds in bed altijd de briljantste ideeën heb op het moment vlák voordat ik in slaap val. Dan wil ik het licht niet meer aandoen, overeind komen, een pen pakken en gaan schrijven.

Wacht eens. Misschien heb ik wel gedroomd dat ik een leuk stukje wist, met een mooie opbouw en zo'n zin en die titel. Maar dat dat het was. Geen inhoud. Geen onderwerp. Verdikkeme. 

6 opmerkingen:

pepperfly zei

Waahaahaa...totaal NIET herkenbaar. ECHT niet. Helemáál niet! Heus!!! ;-)

Impa zei

Ah... the curse of every blogger...
Toch een leuk stukkie geworden.

Maz zei

@Impa: misschien was het wel gewoon dit stukje. Maar was ik dat vergeten en heb ik het onbewust alsnog geschreven. Sjemig, bewustzijn, onbewust zijn, was ik maar bewusteloos.

Impa zei

@Maz: Bak nog maar eens een taart. Kan ik in afwachting van het volgende stukje vers kwijlen bij je damaztereaz-blog.

Noodles zei

Maz is back, that's all that counts right ;-)
gheghe.. misschien is een taperecordertje dan een beter idee dan pen en papier. gewoon 'record' indrukken en lul maar raak. je hoeft 'em niet uit te doen, want hij raakt vanzelf vol. weet je meteen of je in je slaap verder kletst. of snurkt.

quirk zei

Haha, ik vind dit anders ook een heel erg hahahaha-stukje! Inderdaad, een dictafoontje is misschien handiger dan. Kan 30 uur opname op, ben je weer een paar nachtjes zoet mee. ;)