zondag 14 juni 2009

Hoe bang is een Chinees?

Vriendin Ez in China kan mijn blog niet lezen. Het is gecensureerd. Nu vraag ik je! Wat valt er bij mij te censureren? Schokkende plaatjes van meikevers en zonsondergangen? Verslagen van hoe ik mijn vuilnis buiten zet of hoe ik mij voel met mijn nieuwe liefde? Ik dacht het niet. Mag mijn vriendin die zo ver weg woont ook gewoon lezen wat ik in mijn weekend heb gedaan? Heus geen drugs of protesten of anti-communistische posters geplakt hoor. Blijkbaar is het feit dat mijn blog de wereld in wordt gezonden vanuit het Vrije Westen riskant genoeg voor de Chinese regering en censureren ze het uit voorzorg. Er zal maar eens iets in staan wat schadelijk is voor de Republiek. Free Tibet ofzo. Of Hup Dalai Lama! Mag Made in Taiwan ook niet? Hè gut, nu staat het er al. Sorry Ez. Pas als je in augustus naar Italië verhuisd bent kun je weer meelezen en mee(be)leven met mij. Of is Berlusconi ook bang voor Maz? Toegegeven, de titel van mijn blog is vrij intimiderend. Nou vooruit. Meneer Wen, meneer Berlusconi, ik ben niet echt da mazter of da web hoor.

8 opmerkingen:

Impa zei

Ha! Cool geschreven.
En hup Dalai, hup!

quirk zei

Er zijn immers ook zoveel Chinezen die Nederlands kunnen lezen? Maar ergens zou ik het wel stoer vinden als ik werd gecensureerd in China eigenlijk.
You go Maz!
By the way: de blueberry muffins zien erg goed uit!

LogPoes zei

Het zijn die blueberry muffins! ;-) Maar even serieus: het blijft bizar...

rudy kaals zei

Haha! Ik denk ook dat het de muffins zijn.. Een soort van buitenaardse muffins lijken het wel. Vast heel lekker. Maar toch..

Maz zei

@rudy: de muffins zijn ook een beetje raar gelukt. Vandaar de close-up. Dan zie je dat niet zo. Ze zijn wel heel lekker!
Straks denken ze in Amerika dat ik een eigen Star Wars project begonnen ben. Da Mazter of da Univerz! And beyond!

rudy kaals zei

Haha! Ik had vandaag een zoeker uit China die zocht op www.kaalxxx.nl

daar heb ik dus NIETS mee te maken hè!

Maz zei

@rudy: weet je het zeker? is dat geen blueberry muffin op je hoofd? ;-)

Cat zei

En die kersen dan? Daar zit vast ook een luchtje aan ;-)

Vraag me ineens af of ze mij zouden kunnen lezen. Het blijft ten slotte een brutale box. Als je de titel gelooft. (Anders niet, vrees ik, haha)