maandag 14 september 2009

All the leaves are brown

Ok, nog niet alle bladeren zijn bruin, maar vanmorgen had ik alvast mijn eerste herfstbeleving van het jaar. Jaa! Jaa! Jaa! Op de fiets waaide het als een dolle en bruine bladeren vlogen door de lucht. Heerlijk. Ik kan niet wachten tot het echt weer lekker herfst is. Dat mag ik helemaal niet hardop zeggen, want iedereen wil zo lang mogelijk vasthouden aan de zomer. En dat vind ik dus een zwaar overschat seizoen. Goed, ik hou ook wel van een zonnetje, maar zomer? Hm. Warm, soms zelfs heet. Getver. De zon die in je ogen prikt. Zweten. Je verbrandt. Je droogt uit. Voor die paar maanden dat het duurt in Nederland hou ik het wel uit, maar dan heb ik er zo tegen september echt genoeg van. Veel liever loop ik met frisse wangen door een herfstbos, lekker bladeren schoppen en in plassen springen. Paddestoelen eten. Stamppot mag weer. Waai, wind, waai! Hoe guurder, hoe beter. En dan thuiskomen en lekker met dikke sokken op de bank een kopje thee of warme chocolademelk drinken. 's Ochtends je bed niet uit willen omdat het koud en donker is. Lekker man. Kom maar op!

7 opmerkingen:

rudy kaals zei

Heerlijk stamppot weer! Vind het fijn dat ik volgende week bij mijn ouders ben. Daar krijg ik vast iets dergelijks voorgeschoteld.. zijn er alweer pepernoten ;)??

Maz zei

@Rudy: Ja! Het schijnt dat er een winkel was die eind augustus al taai-taai in de schappen had liggen. Maar dat kon echt niet. Moesten weer weg.

quirk zei

Herfst is wel heel fijn ook. Ach, ieder seizoen vind ik eigenlijk wel prettig. Fijn dus dat ze elkaar zo mooi blijven afwisselen. ;)

Splut aka O.L.M. zei

Ik heb cacao ingeslagen voor de warme choco, dus kom maar op met die herfst.

Maz zei

@Quirk:dat is helemaal waar. In maart heb ik ook weer zin in zingende vogeltjes en zonneschijn hoor.
@O.L.M.: Hoera!

rudy kaals zei

haha taai-taai in augustus gaat ook wel te ver. Maar nu mag het wel van mij ;=)

pepperfly zei

Hmm...in de auto de bruine bladeren over de weg zien jagen...in de cd-speler een onguur liedje...en hopen dat het nog even duurt voor je aankomt...