donderdag 17 september 2009

Uitzicht

Onder mijn kantoor door loopt een onderdoorgang. De hele dag lopen en fietsen daar mensen van zeer uiteenlopend pluimage. Alle types die er bestaan komen onder mij door.

- De no-nonsense/veel te lage spijkerbroek/wat boeit mij dat nou/dude
- Een heuse donkergrijze pij/met rozenkrans riem/baardje/nog net geen tonsuur/monnik
- De help/ik weet niet waar ik heen moet/eerstejaars
- De lange nepleren jas/spike-ketting/ruimtepaklaarzen/Gothic
- Een shit/ik dacht dat het vandaag koud zou worden/veel te dikke trui aan/sufferd
- De verbitterde/ik geef al veel te lang college/waarom ben ik nog geen hoogleraar/docent
- De ik doe net alsof ik al jaren rook maar hoe hou je eigenlijk een sigaret vast/loser
- De sjongejonge/als hij tien jaar ouder was dan wist ik het wel/lekker ding!
- Een duizend in een dozijn/legging/flatjes/tuniek met brede riem/tutje
- De kan mij het schelen/ ik trek zo maar wat aan/ik doe niet aan mode/griezel
- Een zit mijn haar wel goed/keek hij nou naar me/iets meer met m'n heupen wiegen/flirtster
- De hippe/ik heb een retecoole matching hoofddoek bij mijn outfit/moslima
- De ik ben vreselijk vaag maar dat mag want ik ben filosofiestudent/figuur
- De ik heb echt niet door dat je geen beige op beige moet dragen als je zo bleek bent als ik/geval
- The O my God I have never seen so many bicycles!/exchange student

En dan natuurlijk drommen, zwermen - wat zeg ik - letterlijk busladingen doorsnee studentikoze spijkerbroek/shirtje/truitje/ gympjes/hippe schoudertas of rugzak/studenten. Never a dull moment. 

2 opmerkingen:

Noodles zei

niks zo mooi en plezant als mensen kijken :-)

pepperfly zei

Wooo...da's een goede plek voor Creative Writing! (Of een bietje bloggen, natuurlijk!)