zaterdag 2 januari 2010

One of the guyz II

Wilt u de korte of de lange versie? Eerst de korte, dan houd ik u niet langer in spanning en hoeft u daarna niet verder te lezen:

Er was wel een hol aan. Ik kon niet heel goed biljarten. Ik heb heerlijk geklaverjast. Er had maar één oude man een snor. Er waren ook jonge mannen. Ik heb de haas niet gewonnen. Wegens een jachtverbod was er geen haas.

Nu de lange versie met beeldmateriaal:

De wandeling er naartoe was zeer de moeite waard! Onderweg bij de bevriende boerderij heerlijke ham gegeten en koffie en bier gedronken (ja, dat begon al vroeg).

Klaverjassen. Even inkomen. Alles verloren. (maar wat wil je ook als de tegenpartij in één potje 70 + 50 + 20 + 20 roem haalt!)

En dan het hondehokken. De bedoeling is met de witte bal de rode te raken. Een impressie:



Het fijne van biljarten met 17 mannen is dat als je aan de beurt bent, er minstens 10 adviezen je kant opkomen, de meeste tegenstrijdig. Het was net als achteruit inparkeren, zeiden ze. Heel makkelijk. Hm. Lastig hoor, zo'n mannenspel... Ik werd één-na laatste. Maar niet laatste. Mijn prijs was een messensetje met van die schattige ronde houten handvatjes. Mijn uitzet was nu compleet concludeerde een oom.
Om half twaalf werden we netjes opgehaald. Wat een dag. Volgend jaar mag ik weer komen.

9 opmerkingen:

Impa zei

Jeujjj! Midgetgolf op de biljarttafel!
En wat heb je diplomatiek iedereen buiten beeld gelaten. Terwijl ik net zo nieuwsgierig was naar de mannen van het mannenweekend.

Maz zei

Ja jammer Impa, maar die mannen blijven mijn geheim.... Alle 17.

pepperfly zei

Trainen, Maz, trainen. Stiekem natuurlijk, maar wel intens! En dan...volgend jaar...

Noodles zei

taktisch goed aangepakt, beetje inkomen en binnenkomen. en dan nu advies van pepperfly opvolgen en volgend jaar alle 17 inmaken :-) hoewel, wat valt er nog te winnen als je uitzet compleet is nu?

Impa zei

@Noodles: De haas!

LogPoes zei

Inderdaad, wat Impa zet: midgetgolf op de biljarttafel! Hilarisch! :-D Gefelicteerd overigens met uw messensetje!

quirk zei

Ja dat hondenhok ben ik nog niet eerder tegengekomen op een biljarttafel. Maar hee, niet laatste, dat is toch een mega-prestatie! Ik is trots hoor.

rudy kaals zei

Jammer van die snorren..

Anoniem zei

wat leuk!!!
Dit moet echt bekeken worden door de broers.
Ze weten niet wat ze zien.
Zo'n moderne verslaglegging.
Volgend jaar weer???????