donderdag 27 mei 2010

Knip, knap....knee

Mijn kapper heeft zijn schouder gebroken. Vertelde hij op mijn voicemail toen hij belde om onze afspraak van volgende week af te zeggen. Help! Wat nu?! Ik ga al bijna nooit, dus als ik al ga, is het hoognodig. Wat moet ik zonder mijn kapper?
Mijn eigenste Haardude door wie ik al 14 jaar mijn haar laat knippen. Toen hij opeens voor zichzelf begonnen was ben ik hem even kwijt geweest en heb me uit pure noodzaak door iemand anders laten knippen. Wat was ik blij dat ik hem weer gevonden had. Hij die 14 jaar geleden mijn haar van lang naar kort knipte en zei:"Zo. En nu niet meer lang laten groeien, hè?" Hij die precies weet wat ik wil. Altijd hetzelfde. Hij die elke keer met en schalkse glimlach vraagt, als ik na drie zoenen en een kopje koffie lekker met mijn hoofd achterover in de wasbak hang, "Lekker kort dan maar?". Ik smeek er altijd weer een paar centimeter bij, maar echt lang mag niet van hem. Het compromis is dat hij mijn pony heel kort mag knippen en ik twee lange slierten langs mijn gezicht mag. Zijn we alletwee blij. Maar streng als hij is mag ik die slierten niet achter mijn oren stoppen! De onderhandeling zit hem tegenwoordig in de kleur. Sinds ik genoeg verdien doe ik dat niet meer zelf (tot grote opluchting van Haardude die altijd zuchtend en tuttend met zijn hoofd schudde als ik met mijn droge Hema-kleurset-pieken aan kwam zetten). Hij wil dat ik het knalrood verf, ik hou het voorlopig even bij chocolade met goudaccenten. Maar waarschijnlijk zwicht ik uiteindelijk toch wel weer. Zo gaat dat met kappers en al helemaal met Haardudes....

In de tussentijd zal ik misschien toch een ander moeten zoeken die bij benadering mijn haar enigzins leuk knipt. Of ik kan het stiekem lang laten groeien. Hoe lang duurt een gebroken schouder?

4 opmerkingen:

Impa zei

Chocolade met goudaccenten, dat klinkt heeeeel erg fijn. Dat zouden ze voor alles moeten invoeren. Chocolade met goudaccenten op mijn auto. Croissantje chocolade met goudaccenten. Een chocolade-met-goudaccentenhumeur.

Gips van chocolade met goudaccenten om je schouder. Heilzaam als ik weet niet wat.

Jet zei

Ik moet ook maar eens naar die kapper! Als zijn schouder beter is en jij geweest bent natuurlijk..

(ik heb opeens zo'n verrekte zin in chocola..)

pepperfly zei

Oeh, ik denk ook helemaal in Magnum Gold-termen. Maar dan wel met chocobruin erbij. Yum.

Anyways. Een gebroken schouder duurt volgens mij wel een centimeter of vijf...

Anoniem zei

Datzelfde voicemail-bericht hoorde ik ook toen ik mijn allereerste afspraak bij hem wilde maken... o.a. door jouw orgastische verhalen. Nu maar weer naar de Twijnstraat gegaan. Ook fijn.
Gr Lis