dinsdag 18 mei 2010

Rudy, wo bist du denn?

Ik was in Berlijn. Met de Ontzettend Lieve Man. Omdat hij al een heel jaar Ontzettend Lief is. Hand in hand struinden wij door de wijde straten van die o zo geweldige stad. Bezochten wij musea met geweldige exposities (Olafur Eliasson in het Martin-Gropius-Bau!!) in prachtige gebouwen en gingen wij 's avonds met vriend R. naar de Modena City Ramblers waar we temidden van de Italianen (huh, we waren toch in Berlijn?) hosten op revolutionaire Ierse Folk in het Italiaans. Bella ciao, bella ciao, bella ciao ciao ciao! We zaten een heerlijke middag in het Kaffeehaus Brandauer met een soepje, een worstje en een grote kop thee. En we hebben zelfs serieuze kunst gekocht in een galerietje van de kunstenaarsenclave Tacheles.

Ook al was het de vijfde keer dat ik in Berlijn was, ik ben het nog lang niet zat. Er is zo veel te doen, zo veel te zien. Ogenschijnlijk doelloos rondlopen in één van de opkomende hippe wijken is al leuk. Kreuzberg of Friedrichshain. En daar woont Rudy (niet te verwarren met vriend R.). Die zo mooi schrijft over Berlijn. Ik ken Rudy niet en toch ook weer wel. En toch weer helemaal niet. Ik heb op zijn blog wel eens een foto van hem gezien. Rossig haar met een korte baard. Daar liep ik, in Berlijn, hand in hand met mijn lief. Vanuit mijn ooghoeken spiedde ik rond. Zou ik hem tegenkomen? En zo ja, zou ik hem dan herkennen? Misschien komt hij wel net die hoek daar om. Nee, toch niet. In de U-Bahn, op het station. Misschien werkt hij wel in deze buurt. Maar nee, niks. Geen Rudy. Misschien heeft hij mij wel gezien. Die rare Nederlands uitziende vrouw hand in hand met haar vriend die spiedend om zich heen keek en steeds teleurgesteld zuchtte.
Alhoewel, dat laatste kan Rudy niet gezien hebben. Want vier dagen in Berlijn met de Ontzettend Lieve Man is op geen enkele manier teleurstellend!

3 opmerkingen:

quirk zei

Hee maar misschien heb je mij wel gezien want ik was er ook! :)

Maz zei

@Quirk: Nu je het zegt! Ik dacht nog, nee dat is Rudy niet. Maar jij was het!

pepperfly zei

Tis toch nen klieksen, zeg! En de wereld klein. Dat ook!