maandag 23 februari 2009

Shoptalk

Wist u dat er een wiskundig universum is? En dat die V heet? En dat het de vraag is of V gelijk is aan L? L is namelijk heel dun. Als V niet gelijk is aan L, wat we kennelijk denken, dan is het universum dus vet en dik. Je moet het zien als een ijshoorntje van Venetia, zo werd mij uitgelegd, waar dan een dunner ijshoorntje in past. En, niet onbelangrijk, de wiskundige god zou wel eens een heel lullige god kunnen zijn.
Dit soort gesprekken luister ik dagelijks af bij de lunch. Zeer geestverruimend. Soms probeer ik te raden waar het over gaat maar het is vaak juist leuker als je dat niet weet.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

dat afluisteren, dat snap ik. Maar het ook nog onthouden en opschrijven?!
Nouja, geestverruimend is het zeker

Impa zei

@splet: beroepsdeformatie van blogschrijvers.
Je bent nu wel bijna door je klinkers heen, he?

@Maz:Dat van dat ijshoorntje, dat ken ik.
Maar dan... bij Il Moulino. In de zon. Toch? In een jurkje, was het. Warm. Zonnig. Dronken. Grrrrrrr, deze eindeloze winter.

Maz zei

@splet: dat gaat zo: lunch op, heel hard naar mijn kamer rennen en zo snel mogelijk opschrijven wat ik nog wist. Het meerendeel was teveel abracadabra (iets met axioma's) op überhaupt een grammaticaal correcte zin van te maken.

@Impa: in het wiskundig universum is het blijkbaar altijd warm en zonnig. Ook niet eerlijk.

Impa zei

@Maz: Waar woont dat wiskundig universum? Ik trek m'n zomerjurk vast aan.

Anoniem zei

@Impa: Er zijn er nog een paar, bovendien zijn ze herbruikbaar.

@Maz: Pas op met rennen met een volle buik.

Is die zomerjurk verplicht in het wiskundig (of anderszins zonnig) universum?

Anoniem zei

Euhmmm?

Ik kauw er nog even op...

;-)