zaterdag 7 februari 2009

Pleegpoes Gijs

Ik heb een sterk vermoeden dat mijn pleegpoes Gijs paranormale gaven heeft. Hij krijgt het voor elkaar om vantevoren precies te weten waar ik mijn voet ga neerzetten als ik door mijn huis loop. Hij is daar steeds net iets eerder dan mijn voet en loopt dan net te langzaam voor mij uit volgens mijn route. Mijn route! Hoe weet hij dat? Of nog erger, hij gaat languit liggen en blokkeert daarmee abrupt mijn pad! Dit heeft tot gevolg dat ik nu al een tijdje met een soort onhandige hink-stap-sprong door het huis hups (arme benedenburen). Gelukkig heb ik vroeger dansles gehad en probeer ik het nog enigzins elegant te laten lijken.




Ik heb meer bewijs voor het paranormale talent van pleegpoes Gijs. Hij gaat altijd (ja echt, altijd) precies op het stukje tekst liggen dat ik net aan het lezen ben. Niet de rechterbladzijde waar ik nog lang niet aan toe ben, ook niet het stuk bovenaan de pagina dat ik allang gelezen heb. Nee, precies op het woord dat ik wilde lezen. Of, als ik net een slok koffie wil nemen, geeft hij een heel hard kopje tegen mijn hand. U raadt het al. Dra-ma.
Hij kan gelukkig heel goed computerspellen spelen. Dat dan weer wel.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

hmmm, als die kat zou weten dat je ook een culinair blogje bijhoudt, dan zou die zich vast beter gedragen.

Impa zei

Cool stukkie en zo mooooi grappig geillustreerd ook... Ik krijg er helemaal zin van om ook een blog te beginnen. Altijd? Ja, altijd.