vrijdag 29 mei 2009

Garbage blamage

Ik moet ook leren om naar mezelf te luisteren! Ik zei vanmorgen nog, ik zei, "Zet dat vuilnis nou vast buiten. Wie weet komen ze vandaag weer eens vroeg." Meestal zet ik het vroeg buiten en dan staat het er om twee uur 's middags nog. Maar af en toe - en dat heeft iets te maken met een één of andere Ier die Murphy heet - blijf ik op mijn vrije ochtend lui in bed liggen en dan gebeurt het volgende:
Ik hoor in mijn oorhoek een vuiliniswagen. Ik roep, "Nee!" en ren als een kip zonder kop door mijn huis om uit verschillende kamers de prullebakjes te halen. Nu is het opeens heel vervelend om een huis met meerdere kamers te hebben. Naar het balkon, de vuilniszak uit de bak trekken. Hij blijft steken en scheurt bijna. "Nee! Toe nou!" Naar de slaapkamer voor het laatste prullebakje en m'n pyamabroek. Die zit binnenstebuiten. "Nee! Niet nu!" Alles in de vuilniszak, dichtknopen, sleutels mee - want de deur zou maar eens dichtvallen nu - en naar buiten. Shit, de andere zakken zijn al weg. Ik hoor de vuilniswagen nog net om de hoek. Ik trek een sprint en ren de hoek om.
En daar ren ik, ongewassen, mijn haar in diverse richtingen rechtop op mijn hoofd, op blote voeten, bril op, zonder bh (rennend, hè), in mijn pyama, met een volle vuilniszak in mijn hand, op twee gebruinde, brede, glimlachende vuilnismannen af. Ik grijns en zeg "Hoera, nog gelukt!", zet de vuilniszak neer en draai mij onmiddelijk om, trek nog even de achterkant van mijn pyama uit mijn pyamabroek en ren zo hard als ik kan de hoek weer om en mijn portiek in.

Volgende week mag Murphy mijn vuilnis buiten zetten. Eikel.

5 opmerkingen:

Noodles zei

ik zie het helemaal voor me haha. grote vriend Murphy zorg wel voor hilarische beelden, zelfs als je er niet bij was ;-)

quirk zei

Hahaha, ja mooi beeldend gebracht!
Maar waarom zet je de vuilnis niet gewoon alvast buiten voor je gaat slapen? Kun je lekker blijven liggen.

Maz zei

@Quirk: tja, dat zou inderdaad heel handig zijn. Maar daar moet je dan wel aan denken...

Cat zei

Waahaa...ohmigod, wat een begin van de dag (pfffrt).

Wenz zei

Hahahahahahahahahaaaaa. Ok, ok, heel vervelend voor jou, maar erg goed voor mijn lachspieren. :P

Ik ben er toch te ijdel voor hoor, om dan zomaar naar buiten te rennen, in die staat. Mijn complimenten! :D