dinsdag 12 mei 2009

In een parallel universum

Ruik ik de diesel van de veerboot
Waait de wind door mijn haar
Zie ik een kiekendief hoog in de lucht zweven
Brandt de zon in mijn nek en op mijn neus
Kijken jouw blauwe ogen mij aan
Voel ik het schelpenpaadje onder mijn blote voeten
Proef ik de koffie die jij 's ochtends voor mij zet
Hoor ik een koekoek langs vliegen over de duinen
Prikt het gras in mijn oor
Schudt een lach in mijn buik
Zie ik zeehonden door jouw verrekijker
Glijdt het zand door mijn vingers
Rolt de branding in de verte op het ebstrand
Plakt de zonnebrandcrème op mijn huid
Voel ik jouw laatste zoen op mijn wang
Zie ik een zwaaiende arm steeds kleiner worden
Ruik ik de diesel van de veerboot

4 opmerkingen:

opa reh en oma lah zei

vertel! honger naar meer nieuws.
fijn weekend op schier in mooi gedicht weergegeven.

ook zoen van ons

Anoniem zei

Heel mooi Maz!

Noodles zei

ik wil ook naar schier. en dan vol poezie terugkomen..
mooi Maz! (maakt wel nieuwsgierig..)

Suzanne zei

Zocht naar een lekker recept van jou en stuit op dit prachtige gedicht!!! MOOI! Je blijft verrassen!