zondag 25 januari 2009

Maz is herboren

Eens een heel ander recept. Men neme een Wellness centrum en vier vrouwen en een arrangement dat de hele dag duurt en dat je vooral niet zelf hebt betaald. Dat voegt toe aan de beleving. Je moet niet hoeven nadenken 'zouden we dat nou wel doen?'.
Ik dacht nog, een dag vantevoren, dat ik een heleboel tijdschriften en boeken moest meenemen want wat zou je anders de hele dag gaan 'doen'? Gelukkig had een zware verkoudheid mij in een stemming gebracht waardoor mijn enige reactie "Huh?.....Okee......" was. Exact de goede bui.
Dan stort je je in een omgeving met overal andere blote mensen, bubbelbaden, sauna's met verschillende geuren en kleuren, zoutbaden (niet drinken, is heel vies), stoomgrotten (goed tegen de verkoudheid), neveltuinen, ijskoude dompelbaden en nog veel meer.
Een vijftig minuten durende massage bracht mij weer helemaal tot mezelf en daarna gingen we onszelf insmeren met modder en sandelhoutsmurrie. Heerlijk kliederen alsof we kleuters waren. Giechelen en gillen in een met stoom gevulde ruimte. En toen ging het regenen, uit het plafond. Een fantastische ervaring. De ultieme verwendag. Ik heb nog lang niet in elk badje of hutje gezeten, dus ik moet zowiezo een keer terug. En dat vind ik helemaal niet erg.....

2 opmerkingen:

Impa zei

Hé, ik herkende je bijna niet. Herboren, zeker?

Impa zei

Fris gezichtje, hoor ;-)