woensdag 21 januari 2009

Waar waz jij?

Ik moest er toch wel een beetje van huilen dat Barack Obama president van Amerika is geworden. Van blijdschap hoor, dat wel. Wat een bijzonder moment om mee te maken. Legendarisch. Historisch. Dat heb je niet vaak. Zo'n moment waar men het jaren later nog over heeft. Zo'n moment waarvan men vraagt: "waar was jij toen Barack Obama president werd?" Thuis op de bank in U. Niks spectaculairs. Toen ik hoorde dat hij de verkiezingen had gewonnen stond ik juichend onder de douche in Straatsburg. Toch onthoud je zoiets.

4 opmerkingen:

Unknown zei

Ik zat in de Mick, na te wenen van het tentamen. Maar er waren ook wat Amerikanen die op de juiste momenten erg enthousiast juichten waren tijdens Obama's speech. Marc (van H.) was ook nog enthousiast met een Amerikaanse. Maar dat is weer een ander verhaal...

Maz zei

@Bart: altijd leuk, die andere verhalen!

Impa zei

Toen Obama verkozen werd, zat ik in een klein huisje in de Vlielandse duinen. Ik was daar sowieso al gelukkig, maar dit kon er nog prima bij. Gister, tijdens de inauguration, zat ik met een vriend in mijn fijne stamcafe aan een prachtige, bruine Westmalle en een lekker hapje eten, in de volle overtuiging dat Obama het wel even zonder mij kon.
Bless him!

guronaqi zei

Ik zat in mijn kleine kamertje in Parijs met de BBC-website open alle uitslagen te volgen. Hoewel ik helemaal geen americanofiel ben, heb ik toch met kippenvel de inauguratiespeech aangehoord. Fijne spreker is die Obama, ik wou dat ik dat kon!