donderdag 22 januari 2009

Tweede keuz

Jaaa verdorie! Ik ben zo dol op lekker eten en meestal gaat het goed. Maar zo heel af en toe mislukt wat ik klaarmaak. Dat lag deze keer trouwens niet aan de techniek, maar aan mijn improvisatievermogen. Ik stond in de supermarkt en zocht een rode ui. Maar die hadden ze alleen in zakjes van zes. Ik wil geen zes rode uien. Want dan moet ik weer van de weeromstuit uiensoep maken van de 5 overgebleven uien. Dan maar bosui. Is zeer multi inzetbaar. Toen zocht ik verse spinazie. Niet. Nergens. Geen. Nul. Tja, het is ook winter. Dat weet ik heus wel. Zelfs ik heb gehoord van het concept seizoensgroente. Dan maar rucola. (heeft rucola geen seizoen dan? Of is dat bikkelsla die het altijd doet?) Gele paprika hadden ze wel en ook feta. Couscous had ik nog thuis. Als dat maar goed gaat dacht ik nog.

Nee dus. Goed, het was niet vies. De laatste keer dat ik echt vies heb gekookt kan ik mij niet herinneren (disgenoten meld u gerust, ik ben benieuwd!). Maar het was ook niet lekker. Zo van ja. Gut. Ik heb gegeten. Als ik in plaats een boterham met pindakaas had gemaakt was het lekkerder geweest. Helaas heb ik nog maar de helft op en moet ik het morgen weer eten.

1 opmerking:

Impa zei

Haha. Rucola bikkelsla.