dinsdag 7 april 2009

En ik heb niet eens kinderen.....

Op de weg terug van mijn werk merkte ik iets heel akeligs. Alle kinderen die ik onderweg tegenkwam, op de fiets, aan de hand of achterop, huilden. Nee, ze blèèrden. Van waaaaaaah! Waaaaaaaah! Mamaaaa! Papaaaaa! Ontroostbaar. Ik dacht nog, wat gek. Dat alle kinderen vandaag zo huilen. Hangt het soms in de lucht? En toen wist ik het.

De pappa's en de mamma's op de fiets ernaast, voorop, of aan de hand hadden gisteren net als ik naar De Wereld Draait Door gekeken en hadden ook het dreigement van Aart Staartjes gehoord. Ze hadden het slechte nieuws zojuist aan hun kinderen verteld. Als Sesamstraat niet terug naar half zeven zou gaan, dan hield Meneer Aart er mee op. Tenminste ALS het contract met Amerika überhaupt al zou worden verlengd in 2010. Ja maar.... hoezo? Wat bedoelt hij met ALS het contract wordt verlengd. Dat MOET toch gewoon? Staat dat niet in de wet? Dat alle kinderen verplicht Sesamstraat moeten kijken zodra ze hun ogen open kunnen houden? Blijkbaar niet. Blijkbaar hebben ze niet genoeg kijkcijfers. En dat komt weer omdat ze het steeds op een onhandige tijd programmeren. Ja, hehe! Hebben de mensen van de publieke omroep vroeger zelf geen Sesamstraat gekeken dat ze dat verband niet snappen?
Help dus mee het hen aan het verstand te peuteren: Sesamstraatnaarhalfzeven.

En ik heb dus niet eens kinderen.

1 opmerking:

Impa zei

Ik heb getekend! Normaal gesproken teken ik alleen bij Amnesty International, voor mensenrechtenacties, maar ik vind dit aardig in de buurt komen.
Poe hé!