zondag 26 april 2009

The power of the walk

Hijgend en zwetend maar voldaan kom ik terug van mijn rondje. Mijn rondje. Wat klinkt dat al professioneel. En het was al mijn tweede rondje. Waarom heb ik dit niet eerder bedacht? Ok, wel honderd keer eerder bedacht, maar nooit gedaan. En daar zit het em in. Gewoon doen met die handel en je zult zien hoe fijn het is. Met een opzwepend muziekje (vandaag Metallica) lekker buiten in de frisse lucht, lopend langs bloeiende blauwe regen die door de hele straat geurt, langs het kanaal, door het groen, langs bootjes en mooie historische fabrieksgebouwen, over de brug en weer naar huis. Het is maar 20 minuten en ja het doet nu nog verrekte pijn, en het is niet echt rennen want dat vind ik te vreselijk, maar het is lekker! En gratis. En buiten. En het kan altijd.

6 opmerkingen:

Impa zei

Heerlijk! Ik deed het in Zweden altijd met stokken. Maar dat kan hier alleen als je het niet erg vindt dat mensen je heeeel suf vinden. Maar met of zonder: Een high power walk is super voor nieuwe energie. Een paar keer per week en je gaat je er heel soepel en sterk van voelen en voor je het weet wil je niet korter dan een uur. Fijn!
Veel plezier!

Maz zei

@Impa: Thanks! Mijn omgeving is ook zo mooi, zeker nu. Als mijn benen iets minder zuur zijn neem ik gewichtjes mee. Lekker begin van de dag zo.

Noodles zei

ow, wat een goed idee... werkt dat ook in de avond? moet nog een nieuw 'bewegingsplan' ontwikkelen. ga ik je morgen over uithoren :-)

opa reh zei

heel goed idee die powerwalk. meteen geprobeerd in drie varianten, ommetje viaductweg (45 min.)
a. powerwalk: beetje teveel voor ons goede, hebben op nadere wijze al aan perspiratio sensibilis gedaan
b. southern walking: te sloom en schiet niet op
c. snelle senioren walk, prettig, net als bij transat: 10% 60+ korting en toch goed vooruitgang boeken.

gaan we vaker doen, zo na het journaal of studio sport

Maz zei

@Noodles: dat is het geweldige! Het werkt altijd. Wanneer je maar wilt. Goed, ik raad 4 uur 's nachts niet aan, maar het kan.
@Opa reh: Hahahahahaha! Dank voor dit geweldige verslag. Studio Sport is natuurlijk prima inspiratie. Ik had dat met de London Marathon vorig weekend. Maar 42 km rennen gaat mij weer te ver. Babysteps!

Cat zei

Met babysteps kun je onverwacht een eind komen, Maz! Super. En yes, wat is het lekker, of niet dan? *Gaat zo nog even een rondje doen, denkt ze*