zaterdag 18 april 2009

procrastinate (ww.) twijfelen, aarzelen, weifelen, zeuren, zeiken, treuzelen, talmen, dralen, zaniken, drentelen, druilen, teuten, hannesen

Wat doe je met dagen vol regen of sneeuw en donkere luchten en zeeën van tijd? Niets. Helemaal niets. Op je drukke werk knaagt in je achterhoofd wat je in het weekend en op je vrije dag en doordeweek 's avonds allemaal had kunnen doen. Maar je doet niets. Het volgende weekend zijn er opeens nieuwe levels in je computerspel te behalen of die ene stoffige dvd nog een keer te bekijken. Sokken moeten nodig gestopt. En verder niets. Helemaal niets.

Totdat de lente aanbreekt en de zon het land verwarmt. Elk mens met enig verstand gaat naar buiten, alles schreeuwt "Kom naar buiten!". Maar ik, ik ga juist dan binnen achter de computer zitten en doe dat ene ding waar ik al maanden tegenaan hik.
Hehe. De horde is genomen. Nu mag de bal gaan rollen zodat ik hem niet meer kan tegenhouden met computerspellen, dvd's en gaten in mijn sokken. Nu komt het eraan. Een nieuw theaterproject.



7 opmerkingen:

splut zei

Spring is a great time to get stuff done!

Heel veel succes en plezier en inspiratie gewenst

rudy kaals zei

Hey toevallig wilde ik dat woord gisteren een vriendin uitleggen, maar ik kon er niet op komen. Thanx!

quirk zei

Hahaha, briljant! Ik zit precies midden in een I have to get my stuff done-bui. Goed getimed! Ik moet trouwens bij dit woord altijd denken aan deze man: http://www.theworldstandsup.com/Comics-A-Z/Norris.aspx

opa reh zei

eindelijk eens een goed geillustreerde uitleg. woord vaak gelezen, klacht vaak gehoord, nu is het pas echt duidelijk mede dankzij filmpje.
opvallend dat jij daar nu pas last van krijgt. sommigen (opa reh bijvoorbeeld) kampen daar hun hele werkzame leven al mee, nu wordt het wat minder, of beter. lijstjes maken en day/time tags bijvoegen helpt maar kort.
een goede bijwerking is het grote gevoel van opluchting/voldoening als the things done zijn.
leuk onderwerp voor studenten filosofie maz.

Maz zei

opa reh: wie zegt dat ik er nu pas last van heb....zit vast in de familie. Vooral die lijstjes. Een docent filosofie schrijft op het ogenblik een boek over dit onderwerp heb ik mij laten vertellen, maar of dat ooit af komt....

Impa zei

Amazing, dat filmpje. Dat is precies zoals het werkt. Echt onprettig herkenbaar...
Wat heerlijk dat je de bal aan het rollen brengt! Dat gaat vast veel moois opleveren.

Maz zei

@Impa: Ik hoop het! En dank voor je hulp.