zaterdag 28 maart 2009

Blikopener

Het is weer zo ver. Het jaarlijkse blik met Leuke Mannen is weer opengetrokken. De hele winter geen spannende man te bekennen en dan opeens....overal! Elke dag, op elke straathoek, in de kroeg, in de supermarkt, overal waar ik kom zwermt het van de Leuke Mannen. Je weet nooit precies wanneer het zal gebeuren, net zoals vroeger op school niet werd afgesproken "vanaf 1 maart neemt iedereen zijn knikkers weer mee, goed?". Nee, het was opeens knikkerseizoen. Dat was gewoon zo. Op dezelfde manier komen er elk jaar vanuit het niets opeens busladingen Leuke Mannen uit hoeken en gaten. Van het ene op het andere moment zijn ze er gewoon. Deuren gaan piepend en krakend open. Ze schudden het stof van hun schouders, wrijven de winterslaap uit hun ogen en kijken je aan met zo'n gretige blik van "zo, kom jij maar eens even hier". Hoei! De hele voorjaarscollectie Leuke Mannen 2009 trekt al sinds een paar weken aan mij voorbij. En wat zijn ze leuk! Lang of oud of donker of stevig of jong of stil of dun of grappig of blond of .... Sjongejongejonge. Ik word er helemaal hot and bothered van.

11 opmerkingen:

quirk zei

Waar zijn ze dan, die Leuke Mannen? WAAR?

Impa zei

Ik zie ze ook overal. Ik heb zelf nog geen keuze kunnen maken voor dit voorjaar. Ik wou dat ze een etiket op hadden waar de 'strings attached' op vermeld stonden :-)

Maz zei

@quirk: overal! Echt. Kijk maar eens goed.
@Impa: ik vind dat ze een catalogus erbij moeten uitgeven.

Impa zei

@Maz: Ja, nee, ja, maar die catalogus bestaat al. Veel En Lang Met Elkaar Vallen En Opstaan, heet die.

quirk zei

@ Impa: oe ja dat zou een hele goeie zijn! Tenzij ze dat dan bij ons ook gaan doen. ;)

Cat zei

Euhm...nou...ENJOY! (Zou'k zo zeggen....)

Dorine zei

In de supermarkt is ook nog altijd een klassieker. Daar heb je de 'snelle-eenpersoonsmaaltijd-man', de 'even-een-croissantje-voor-de-lunch-man' en de 'vitaminen-binnenkrijgen-middels-versgeperst-sap-man'. Allemaal Leuke Mannen.

Noodles zei

tip: de 'nutrilon2-en-pampers-baby-dry'- leuke mannen: niet aankomen.. ;-) (dat kopen ze echt niet voor de buren)
de rest... lekkerrrrrrr van genieten!

Maz zei

@Noodles: volgens mij moet er al een aparte supermarkt catalogus komen om alle karretjesinhoud te kunnen analyseren. Wacht! Een karretje impliceert al een meer-dan-één huishouden. Mandjesinhoud.

splut zei

...met stijgende verbazing... ;)

Maz zei

@splut: zeg, als het je niet bevalt, ga je maar weer terug in je blik. :-)