vrijdag 20 maart 2009

Fabulosity

Zo één keer in de zoveel tijd moet een vrouw een nieuwe jurk kopen. Dat is een basisbehoefte. Dat is nodig. En de vrouw weet instinctief wanneer dat is. Ik dacht gisteren: "ik moet een nieuwe jurk". Morgen is het namelijk lente. En vier ik mijn verjaardagsfeestje. Dringende redenen om een nieuwe jurk te kopen. En niet zo maar één. Nee, hij moet fabulous zijn. Als een vrouw jarig is moet ze fabulous zijn. Met een mooie jurk en lippestift.

Vind maar eens zo'n jurk. Op een vrijdagmiddag in de stad. Zul je zien dat als je er naar zoekt, dat je em dan juist niet vindt. Omgekeerde serendipiteit, zeg maar. Dus ik naar de stad en vooral niet zoeken. Gewoon een beetje nonchalant kijken. Vooral in winkels waar ik normaal nooit kom. Om dan achteloos die ene winkel binnen te lopen waar ik hoge verwachtingen van had. En ja hoor! Daar wastie dan. Is hij niet fabulissimo?


12 opmerkingen:

Anoniem zei

Woooot! Die is leuk!

Impa zei

Dan kom ik je op de eerste dag van de lente op je verjaardagsfeestje bewonderen in je nieuwe bloemetjes. (Dat schikt).
Joepie!

Anoniem zei

Helemaal goed! Grappig, ik heb vandaag ook uit lente-opwelling (zonder verjaardagsexcuus) een jurkje gekocht.

Maz zei

@Quirk:dat is dat instinct waar ik het over had. Opeens voel je die behoefte.

Unknown zei

Je was absolutely fabulous :)

Anoniem zei

Wat een te gekke lentejurk. Zoeentje zou ik ook gekocht hebben voor m'n verjaardagsfeest, maar die is te koud voor oktober.
Prachtig!!

Dorine zei

Oh, wat een mooie!!! Echt wow. Jammer dat ik er niet bij was om 'm bij je aan te zien!!!

Maz zei

@Dorine: thanks! Zal ik em zaterdag naar jouw verjaardagsfeestje weer aantrekken?

Anoniem zei

Je hebt gelijk. Als je niet zoekt vind je de mooiste dingen. Wat zul jij er prachtig uitzien op je feestje!

Maz zei

@Dre: Jij ook welkom hier! Thanks! Het voelde in ieder geval geweldig.

Noodles zei

goed nieuws! de lente is er! aan dat jurkje!! vind 'em errug mooooooi! jammer dat ik de premiere heb gemist op je verjaardag.

Maz zei

@Noodles: thanks! ik krijg ook meteen weer zin, dus don't worry. Hij gaat in reprise!