vrijdag 20 maart 2009

Hellingproef in z'n achteruit

Ik durf het niet. Visioenen van Italië, een paar jaar geleden. Kippevel in mijn nek. Koppeling langzaam op laten komen. Nee. Ik durf het niet. Toen dat boompje, nu die andere auto. Recht voor me. Heel dichtbij. Te dichtbij. En de auto wil vooruit. De auto van vriendin C.

Met de handrem dan. Voorzichtig gas geven. Nee. Ik durf het niet. Die verwrongen motorkap. Niet weer. Ik wacht wel tot hij of zij van die auto komt en wegrijdt. Dan heb ik de ruimte.

Dat geeft toch niks? Toegeven dat je het niet durft? Ik heb geen haast. Ik wacht wel.

Wat is het warm. Uitstappen. Jas uit. Straks zijn ze helemaal geen boodschappen doen en kan ik wachten tot ik een ons weeg. Of tot ik het durf. Ik ga wachten tot ze komen of tot ik het durf.

Nog één keertje. Voorzichtig. Handrem aan. Koppeling langzaam op laten komen. Voorzichtig gas geven. En ja! Daar ga ik netjes achteruit het parkeervak uit. Zie je wel. Ik durf het wel.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Heelgoed!
Jij mag altijd mijn auto lenen hoor! Jij mag hem ook stukmaken. Het is maar blik.

:-) vriendin C.

Maz zei

@Carien: dank je wel! Dat is een hele opluchting. Maar ik denk dat ik em toch liever heel hou..