donderdag 19 maart 2009

Hangmeisje

Er is een meisje dat hangt op mijn werk. Volgens mij werkt ze hier niet, maar elke dag gaat ze op bezoek bij de jongens van hiernaast om te kletsen. Over van alles. Over niks. Aan mij de eer om dat allemaal te mogen aanhoren. Alles aan haar staat harder dan normaal. Ze praat net iets harder dan de rest van de collega's om mij heen, haar telefoon gaat harder af en als ze opneemt kan ik zelfs de spreker aan de andere kant horen. Ondertussen bevindt zij zich in een kamer schuin tegenover de mijne. Toegegeven, de deuren staan open, maar er zit wel een gang tussen. Toch knap.
Ik heb mijn deur dicht gedaan. Dan hoor ik tenminste de spreker aan de andere kant van haar telefoon niet meer.

6 opmerkingen:

Impa zei

Amazing, he? Dat soort mensen? Sommigen ontlenen een soort bestaansrecht aan gehoord worden, net als corpsballen die het pas naar hun zin hebben als iedereen kan horen dat ze het naar hun zin hebben, maar de meeste mensen die zoveel geluid om zich heen hebben hangen, hebben volgens mij niet eens door dat mensen dat als vervelend ervaren. Een goed geval voor die nieuwe overheidscampagne: Onbewust Asociaal Gedrag.

PS. Ik heb oordopppen voor je verjaardag gekocht.

Maz zei

@Impa: dat is heel lief van je. Alleen vrees ik dat ik dan de sprekers aan de andere kant van mijn eigen telefoon ook niet meer hoor...

Anoniem zei

Treincoupes vol met die mensen, zelfs stiltecoupes.
Soms helpt netjes vragen. Soms ook niet.
(Hetzelfde geldt volgens mij voor overheidscampagnes.)
Fijn dat je een deur hebt.

Maz zei

@splut: ja heel fijn. Vervolgens dacht iedereen dat ik er niet was. Lekker rustig!

Anoniem zei

Vrouwe Maz,
Ik als man zijnde, vraag mij dan natuurlijk af hoe hard ze staat als ze de liefde bedrijft.
Waarvoor excuus.
De Drs.

Maz zei

@Drs.: ik als vrouw zijnde wil ik daar niet eens over nadenken!