maandag 9 maart 2009

Fase 2

Dank je Mika, voor je liedje. Daar heb ik het lang op vol gehouden. Maar nu is het toch echt tijd voor fase 2 van het gezondheidsoffensief. Fase 1 was stoppen met roken en dat is gelukt. Al sinds 24 november geen sigaret meer gerookt. En dat viel reuze mee. Nu de volgende stap.
Ja, en ik weet dat ik een tof wijf ben en een leuk fris koppie heb en dat het in het leven uiteindelijk niet om uiterlijk gaat, maar achter die brede grijns en die grote bek ben ik gewoon, ja zeg het nou maar, gewoon te zwaar. En daar heb ik last van. En als je ergens last van hebt moet je er iets aan doen. Zeg ik zelf altijd.

Eerst komen de onrealistische plannen:
- alleen maar rauwkost en fruit eten en water drinken
- drie keer per week sporten
- elke dag buikspieroefeningen doen

Dan de uitvluchten:
- ik heb last van mijn rug, ik kan nog even niet sporten
- ik ben bijna jarig
- ik eet nog even deze koekjes op en vanaf dan koop ik ze gewoon niet meer
- er zijn geen leuke lessen op handige tijden in de sportschool
- ik lig al in bed, te laat om buikspieroefeningen te doen
- ik heb er eigenlijk toch geen last van, echt het valt wel mee
- de spiegel maakt me dik

Dat schiet niet op.
One thing at a time. Oftewel. Ik leg hierbij vast dat ik woensdag ga sporten. Watch me. Wie weet valt dit ook reuze mee.

5 opmerkingen:

Maz zei

@Carine: als het gepaard gaat met uitzicht op Mooie Mannen en vrolijkheid gaat het zeker reuze meevallen! Berlijnen heeft geen zin en ik moet het mezelf niet moeilijker maken dan nodig is. Met mate, met maten. Dan komt het goed.

Anoniem zei

Ik vind dit al een behoorlijke commitment hoor Maz. Succes!

Anoniem zei

Stoppen met roken is sowieso al fijn, hulde daarvoor. Ben zelf een week na jou op dat briljante plan gekomen en 't valt inderdaad best mee.
Voor 'dat andere': Succes, sterkte, leef je uit, veel plezier en blesseer je niet!

Anoniem zei

Spinning. Een absolute aanrader! *spreekt uit ervaring* Doe het rustig aan en de calorieen vliegen eraf; sterf daarentegen 1.000 doden op je nep-fiets en je hebt een week voor niets gegeten!Mijn eerste 'sessie' heb ik gecompenseerd met 4 zakken Bugles (maar dat is geen aanrader). Maar staande ovatie voor iedereen die instaat is te breken met (slechte doch aangename) gewoontes!

Impa zei

Ach, we kennen allemaal de theorie over gezond leven en overgewicht, maar uiteindelijk is het gewoon hartstikke moeilijk om oude patronen te doorbreken. Want die heb je ook niet voor niets aangeleerd.
Maar moeilijk is niet onmogelijk! Opgeheven hoofd! Met hernieuwde energie! Succes! Plezier!

En bovendien kun jij alles.